fbpx
muzyka do sklepu

MUZYKA DO SKLEPU I AUDIOMARKETING
Wybierz interesujący Ciebie pakiet:

muzyka

TYLKO
MUZYKA
DLA SKLEPU

Podstawowy pakiet dla tych, którym zależy na pozbyciu się ciszy i zapewnieniu właściwego klimatu muzycznego w sklepie. 

  • odpowiednio dobrana do aury wnętrza i charakteru sklepu
  • dostosowana do pory dnia / tygodnia / specjalnych okazji (np. Boże Narodzenie)
  • muzyka bez opłat do Zaiks/Stoart/Sawp/Zpav
  • zestawy utworów tworzone indywidualnie na każdy dzień
  • baza muzyczna aktualizowana w cyklu miesięcznym

brak

brak

udostępniamy Media-Box do odbioru kanału, który podłączany jest do (istniejącego w sklepie) systemu nagłośnieniowego oraz sieci internetowej
(o standardowych parametrach)

  • emisja programu automatyczna (bezobsługowa) zgodnie z grafikiem godzin otwarć sklepu
    (z uwzględnieniem dni ustawowo wolnych od pracy)
  • niezakłócone odtwarzanie muzyki nawet przy przerwach w dostępie do internetu
  • prosty i szybki montaż urządzenia
  • pomoc i serwis techniczny 24/7 na terenie całego kraju
muzyka i reklama

MUZYKA
+ REKLAMA
DLA SKLEPU

Pakiet najczęściej wybierany przez świadomych handlowców zapewniający właściwie dobraną muzykę oraz wparcie sprzedaży (emisja reklam i komunikatów).

  • odpowiednio dobrana do aury wnętrza i charakteru sklepu
  • dostosowana do pory dnia / tygodnia / specjalnych okazji (np. Boże Narodzenie)
  • muzyka bez opłat do Zaiks/Stoart/Sawp/Zpav
  • zestawy utworów tworzone indywidualnie na każdy dzień
  • baza muzyczna aktualizowana w cyklu miesięcznym
Reklama
  • natychmiastowa emisja dowolnych reklam – bez ograniczeń ilościowych i czasowych
  • emisja ściśle według uzgodnionego media-planu
  • rozszczepienie emisji – różne reklamy w różnych sklepach (w przypadku sieci sklepów)
Inne komunikaty
  • podawanie czasu
  • kartka z kalendarza
  • wschody / zachody słońca / długość dnia
  • lokalna prognoza pogody
  • informacje o godzinach otwarcia sklepu
  • dedykacja piosenki dla klientów sklepu
  • jingle radiowe (np. Tu Radio PEPCO)
  • przywitanie klientów (godzina otwarcia)
  • pożegnanie i podziękowanie za zakupy (godzina zamknięcia)
  • specjalne przekazy dla pracowników w sklepie (przed otwarciem i po zamknięciu)

brak

udostępniamy Media-Box do odbioru kanału, który podłączany jest do (istniejącego w sklepie) systemu nagłośnieniowego oraz sieci internetowej
(o standardowych parametrach)

  • emisja programu automatyczna (bezobsługowa) zgodnie z grafikiem godzin otwarć sklepu
    (z uwzględnieniem dni ustawowo wolnych od pracy)
  • niezakłócone odtwarzanie muzyki nawet przy przerwach w dostępie do internetu
  • prosty i szybki montaż urządzenia
  • pomoc i serwis techniczny 24/7 na terenie całego kraju
  • emisja reklam głośniej od muzyki
  • codzienny i comiesięczny szczegółowy raport z emisji reklam
  • nagrywanie reklam (własne studio nagrań)
muzyka radio i video

MUZYKA + REKLAMA
+ VIDEO
DLA SKLEPU

Pakiet dla najbardziej wymagających – zapewniający właściwy klimat muzyczny oraz intensywne wsparcie sprzedaży poprzez emisję reklam radiowych i video.

  • odpowiednio dobrana do aury wnętrza i charakteru sklepu
  • dostosowana do pory dnia / tygodnia / specjalnych okazji (np. Boże Narodzenie)
  • muzyka bez opłat do Zaiks/Stoart/Sawp/Zpav
  • zestawy utworów tworzone indywidualnie na każdy dzień
  • baza muzyczna aktualizowana w cyklu miesięcznym
Reklama
  • natychmiastowa emisja dowolnych reklam – bez ograniczeń ilościowych i czasowych
  • emisja ściśle według uzgodnionego media-planu
  • rozszczepienie emisji – różne reklamy w różnych sklepach (w przypadku sieci sklepów)
Inne komunikaty
  • podawanie czasu
  • kartka z kalendarza
  • wschody / zachody słońca / długość dnia
  • lokalna prognoza pogody
  • informacje o godzinach otwarcia sklepu
  • dedykacja piosenki dla klientów sklepu
  • jingle radiowe (np. Tu Radio PEPCO)
  • przywitanie klientów (godzina otwarcia)
  • pożegnanie i podziękowanie za zakupy (godzina zamknięcia)
  • specjalne przekazy dla pracowników w sklepie (przed otwarciem i po zamknięciu)
  • emisja dowolnych materiałów video
    (filmy / plansze / pokazy slajdów)
    w formie reklam / pokazów promocyjnych i filmów instruktażowych (również z YouTube)
  • emisja kartki z kalendarza
  • emisja lokalnej prognozy pogody
  • emisja animowanego logo
  • udostępniamy Media-Box do odbioru kanału, który podłączany jest do (istniejącego w sklepie) systemu nagłośnieniowego oraz sieci internetowej
    (o standardowych parametrach)
  • Media-Box – oprócz dźwięku – emituje obraz video HD (podłączenie do istniejących w sklepie monitorów TV)
  • emisja programu automatyczna (bezobsługowa) zgodnie z grafikiem godzin otwarć sklepu
    (z uwzględnieniem dni ustawowo wolnych od pracy)
  • niezakłócone odtwarzanie muzyki nawet przy przerwach w dostępie do internetu
  • prosty i szybki montaż urządzenia
  • pomoc i serwis techniczny 24/7 na terenie całego kraju
  • produkcja klipów video

Dowiedz się więcej o muzyce dla sklepów i audiomarketingu

Audiomarketing to sposób wpływania na zachowania konsumenckie, bezpośrednio w miejscu sprzedaży, przy użyciu formatowanych programów muzycznych. Jedną z jego form jest odtwarzanie muzyki w sklepie. Brzmi to może nazbyt banalnie, jednak w praktyce ma bardzo duże znaczenie w procesie zakupowym. Odpowiednio dobrana muzyka wspomaga opracowaną strategię marketingu sensorycznego, a więc takiego, który oddziałuje na klientów poprzez zmysły, w tym również słuch.

Badania pokazują, że konsumenci z przyjemnością przebywają w sklepach, gdzie odtwarzana jest muzyka. Tym chętniej w nich zostają, im bardziej odpowiadają im grane utwory. Naszym celem jest zatem zapewnienie jak najlepszej bazy muzycznej, która zachęci Twoich klientów do zakupów. Vigor Multimedia jest firmą oferującą usługi audiomarketingu w galeriach handlowych, sieciach oraz w pojedynczych sklepach. Co ważne, jest to muzyka bez ZAiKS, a więc bez dodatkowych opłat za prawa autorskie i pokrewne. Co jeszcze warto o niej wiedzieć?

Proponujemy trzy rodzaje pakietów muzyki do sklepu. Pierwszy z nich ogranicza się wyłącznie do muzyki i przeznaczony jest głównie dla osób, którym zależy na stworzeniu specyficznej, wyjątkowej atmosfery. Drugi z nich stanowi połączenie pakietu muzycznego i reklamy. Decydują się na niego przede wszystkim handlowcy poszukujący skutecznego wsparcia sprzedaży. Dzięki temu w nienachalny sposób mogą zachęcić klientów do skorzystania z ciekawych ofert i promocji. Na trzeci pakiet składa się z kolei zarówno muzyka do sklepu, reklama, jak i video. Skupia się zatem nie tylko na zapewnieniu odpowiedniej atmosfery, ale także na emisji reklam radiowych oraz wizualnych. Wybierając muzykę bez Zaiksu, warto przeanalizować dostępne możliwości. Może się okazać, że oprócz tła muzycznego przyda się również kontent reklamowy.

Czy odtwarzanie muzyki w sklepie może przynieść faktyczne korzyści? Oczywiście, że tak! Klienci najchętniej przebywają w pomieszczeniach, gdzie po prostu czują się dobrze. Jeżeli playlista zostanie dobrze dobrana do charakteru sklepu, pomoże stworzyć miłą i przyjazną atmosferę. Zakupy często stanowią dla wielu osób sposób na spędzenie popołudnia lub weekendu, czyli pewną formę aktywnego odpoczynku. Właśnie z tego powodu muzyka w sklepie może działać kojąco i relaksująco na zmysły klientów. To jednak nie wszystko, jej zadaniem jest również zwiększenie poczucia komfortu oraz zbudowanie przywiązania do marki. Oznacza to więc, że klienci będą chętniej wracać do danego sklepu i korzystać z jego usług. Można więc śmiało powiedzieć, że odtwarzana muzyka wpływa na ich aktywność zakupową, a tym samym na wzrost sprzedaży. Wydłuża również czas pobytu w sklepie.

Muzyka odtwarzana w sklepie nie może być przypadkowa. Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient udaje się do sklepu z asortymentem streetwear. Muzyka klasyczna z pewnością nie zachęci go do zakupów i nie wprawi w dobry nastrój. Potrzebne będą utwory bardziej energetyczne, powiązane z kulturą i modą uliczną. Tematyka muzyki do sklepu jest więc niezwykle ważna i odgrywa kluczową rolę. Oprawa muzyczna zawsze musi zostać dopasowana do stylu oraz charakteru wnętrza, a w tym przypadku sklepu. Gwarantuje to spójność wizerunku, który dla wielu klientów jest równie ważny, co oferowane produkty. Zastanowić należy się także nad grupą docelową, do której kierowana jest oferta. Nieco inny typ muzyki będzie odtwarzany w sklepach z zabawkami, a inny w sklepach sportowych.

Badania przeprowadzone przez instytuty badawcze w USA potwierdziły, iż właściwie dobrana muzyka w miejscu sprzedaży, wydłuża czas przebywania klientów w centrach handlowych i sklepach nawet o 30% zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo dokonania zakupów.

Potwierdzają one również fakt, iż blisko 70% decyzji o dokonaniu zakupów w sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych dokonywanych jest spontanicznie – (reakcja chwili) – i w przeważającej mierze decyduje o tym aura sklepu – w tym otoczenie akustyczne – właściwie dobrane dźwięki tworzące właściwą atmosferę w centrum handlowym.

Udowodniono, iż odpowiednio wyselekcjonowane utwory muzyczne działają na klientów relaksująco powodując, iż czują się oni odprężeni i zadowoleni. Tracą wtedy poczucie upływającego czasu i często nawet „bezwiednie” kupują towary, które im się podobają, mimo że przed wejściem do sklepu nie planowali ich kupić.

Odpowiednio dobrana muzyka zmniejsza dodatkowo „dystans” pomiędzy sprzedawcą a klientem – ich wzajemna komunikacja zaczyna być bardziej zażyła, sympatyczna, czytelna i zrozumiała, a w efekcie skuteczna. Klienci często czują się wtedy wręcz zobowiązani do dokonania zakupów!

Dobrze dobrana muzyka stwarza też lepszą atmosferę pracy dla personelu. Nie odczuwają zmęczenia, są weselsi, skłonni do żartów, pozytywnie usposobieni zarówno do siebie jak i do klientów. W takiej atmosferze zwiększamy wykorzystanie potencjału każdego pracownika. Personel staje się efektywniejszy i po prostu skuteczniejszy. Takie postawy personelu są bardzo czytelne dla klientów, którzy wyraźniej postrzegają ich profesjonalizm, spokój i wewnętrzny fluid „pozytywności”. Buduje to w szybki sposób doskonałą atmosferę przyjaźni i zaufania – tak bardzo wskazaną dla zwiększania zainteresowania zakupami w danym sklepie.

Z pewnością oprócz haseł takich jak „muzyka bez ZAiKS”, „muzyka bez opłat ZAiKS” czy wreszcie „muzyka bez praw autorskich” słyszałeś też o sygnaturach „copyright by (tutaj wstaw dowolne nazwisko czy nazwę studia)” dopisywanych m.in. na okładkach płyt. To angielskie sformułowanie mówi o tym, że dany utwór ktoś stworzył i jego niezbywalnym prawem jest przyznanie się do tego dzieła przed światem. Samo pojęcie prawa autorskiego definiuje się jako zbiór norm prawnych stanowiących gałąź prawa własności intelektualnej, a jednocześnie definicję tę rozszerza się na prawa należne twórcy dzieła bądź osobie, której zostały one przekazane. Dzięki tym prawom ich właściciel może decydować o losie objętego nimi utworu – czy będzie na nim zarabiał, np. w postaci muzyki bez licencji lub muzyki dla firm, a także w jaki sposób dane dzieło będzie użytkowane publicznie.

Muzyka w sklepie – wolna od opłat (Royalty Free Music) to ogólnie pojęta muzyka bez opłat do ZAIKS, STOART, SAWP czy ZPAV. Co to oznacza w praktyce? Wystarczy jedynie opłacić niewielki miesięczny abonament, bez potrzeby ponoszenia dodatkowych wysokich okosztów tantiem. Będzie to o wiele lepsze rozwiązanie od muzyki komercyjnej, z którą klienci mają styczność na co dzień. Ponadto „Royalty Free Music” daje możliwość stworzenia indywidualnej playlisty dla każdego sklepu z uwzględnieniem jego charakteru, stylu, wyglądu oraz grupy docelowej, do której kierowana jest oferta. Dzięki temu można jeszcze skuteczniej oddziaływać na konsumentów odwiedzających dane miejsce. Decydując się na specjalną muzykę dla sklepu, zyskujesz więcej niż może Ci się wydawać!

Wielu handlowców zastanawia się po prostu nad włączeniem radia w sklepie. Niekoniecznie będzie to dobry pomył. Dlaczego? Rozgłośnie radiowe często odtwarzają przekazy reklamowe, które klientom nie kojarzą się dobrze lub są konkurencyjne w stosunku do produktów oferowanych w sklepie. Dodatkowo – program nasycony jest zbyt dużą ilością przekazu słownego i przygnębiających i mało optymistycznych „news’ów”. Na co dzień i tak są nimi otaczani w niemal każdym miejscu. Wybierając muzykę dla sklepu, warto skorzystać z usług firmy Vigor Multimedia. Przejrzyj naszą ofertę i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić.